Predoslovie la John C. Maxwell



Mereu am fost în urmă cu noutăţile în toate cele şi,  implicit, în afara „modei”.  Despre sintagma „dezvoltare personală” ştiam de multă vreme. Dar, exact , exact ce înseamnă ea, nu am ştiut până înainte de această postare. Ajunsă într-un mediu nou profesional şi împinsă mai mult sau mai puţin forţat, am ajuns să citesc Cele 15 legi supreme ale dezvoltării personale de John C. Maxwell. De aici a început totul. Era şi momentul să înceapă J !
Am aflat că dezvoltarea personală implică autocunoaştere şi a fi în contact cu mine însămi, cu potenţialul meu. Există potenţial şi potenţialul neatins. Pentru mine dezvoltarea personală înseamnă schimbările, progresul fiecăruia la nivel fizic, psihic, social şi spiritual, în ritm propriu şi cu reţetă proprie.
De la Marian Rujoiu (trainer, speaker, antreprenor) am înţeles că dezvoltarea personală nu este despre: a citi cărţi, a participa la cursuri, citate şi filme motivaţionale, gândire pozitivă. Putem spune că ne-am dezvoltat personal în momentul în care au apărut nişte efecte. Lipsa efectelor anulează dezvoltarea personală şi arată doar că s-a intenţionat înspre o dezvoltare personală.
De la John C. Maxwell am înţeles că dezvoltarea personală nu se produce de la sine, trebuie să îţi propui asta şi să te ţii pe drumul dezvoltării cu multă autodisciplină. Cei ce nu sunt atraşi de drumul spre capătul final, nu vor ajunge acolo unde îşi doresc. Uneori drumul parcurs este mai plăcut decât obţinerea a ceea ce am dorit.
Nu cunosc prea multe persoane atrase de tot ce înseamnă dezvoltare personală şi motivaţional. Cred că subiecul principal al acestei postări îşi are sensul când cineva are clar  în minte ce anume ar vrea să îmbunătăţească şi totodată este de o importanţă vitală în viaţa lui.. Fără să fac pe deşteapta, dezvoltarea personală este hulită de către oamenii ce au mare nevoie de îmbunătăţiri, dar nu sunt dispuşi pe moment, şi îi doare tare, să se confrunte cu ei înşişi.  
Pe moment, zic că, am toate informaţiile necesare. Voi vedea rezultatul J
Mi-am mai notat şi următorul citat, dar nu mai ştiu cui aparţine.
Să te dezvolţi personal înseamnă să devii conştient de tine, de cine eşti, de ce poţi şi de ce vrei, de ceea ce iţi place şi de ceea ce nu iţi place.


Tema obligatorie şi necesară  mi-am făcut-o, acum pot să mă apuc de citit Cele 15 legi supreme ale dezvoltării personale. Am caiet de notiţe (jurnal de observaţie) şi un scop clar. Rezultatul final……. la sfârşitul vieţii J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

.